معماری
بنام يگانه معمار هستي
قالب وبلاگ

تا دوران متأخر عموماً واژه‌ی «مدرن» به «معاصر بودن» اشاره داشت؛ چرا که هر هنری در زمان خلق خود مدرن محسوب می‌شود.


ادامه مطلب
[ سه شنبه 19 دی 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

خانه مدور ذرتي

شركت معماري فرانسوي St. André-Lang نمونه اوليه يك خانه فشرده مدور را طراحي كرده كه از چوب ذرت در درون ديوارهاي آن استفاده شده است.

اين خانه با مساحت 20 متر مربع در پارك حفاظت شده‌يي در فرانسه واقع شده و اخيراً برنده رقابت معماري زيست سازگار و ارزان شده است.

هزينه كلي اجراي اين پروژه هفت هزار يورو عنوان شده است.

اين ساختمان كه “Tourner autour du Ried” نام گرفته، در شكل مدور طراحي شده و نور آفتاب در طول روز از خلال آن فيلتر مي‌شود.
 


ادامه مطلب
[ دو شنبه 18 دی 1391برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

نام «موما» را حتماً شنيده‌اي، موما (MOMA) كه مخفف «موزه هنرهاي مدرن» به زبان انگليسي است، نام موزه‌اي است در نيويورك كه مهم‌ترين و معروف‌ترين مركز مربوط به هنر مدرن جهان است و در گسترش و پيشرفت اين هنر نقش بزرگي داشته است.

حالا مسئولان كشور هند تصميم گرفته‌اند چنين موزه‌اي را در كشور خودشان، در شهر كلكته، بسازند و نام آن را هم KMOMA  گذاشته‌اند. قرار است در اين موزه،‌ آثار مدرن هنرمندان هندي، از قرن 19 ميلادي تا به امروز، به نمايش در بيايند، بخش‌هايي هم در آن براي آثار هنري مدرن كشورهاي ديگر جهان پيش‌بيني شده است.

«بدون عنوان»، اثر «پارش مايتي»، هنرمند هندي. او در خلق اين اثر، هم از هنر مدرن تأثير گرفته، هم از هنر بومي هند. رنگ‌هاي پرشور و درخشان و ضرب‌قلم‌هاي ضخيم، شيوه كار هنرمند را به شيوه اي منحصر به فرد تبديل كرده.


ادامه مطلب
[ پنج شنبه 6 بهمن 1390برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]

  (به انگلیسی: Modern architecture) نام جنبشی در معماری است.در معماری مدرن، کارکرد (functionalism) با ایده‌هایی ترکیب می‌شود که مفاهیم و فرم‌های تاریخی از آن حذف شده‌اند.از شیوه‌های این نوع معماری می توان سبک بین‌المللی، آرت دکو، ، و را نام برد.

 


ادامه مطلب
[ سه شنبه 30 مهر 1390برچسب:, ] [ ] [ سید محمد ابراهیمی ] [ ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید ترسیم پروژهای اتوکد معماری خود را به ما بسپاری تدریس در مقطع هنرستان وترسیم فنی در مقطع دانشگاه 09366692687
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان معماری و آدرس architectiranian.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





قالب وبلاگ

این سایت را حمایت می کنم
عینک آفتابی

صفحه قبل 1 صفحه بعد